La passió pel món del motor prové de l'any 1925 quan Joan Barrabeig Veciana, va
obrir un petit taller de mecànica a la ciutat de Valls (Tarragona). L'any 1962
va fabricar un kart que les seves peces i components (excepte el motor), estaven
fetes totes a mà i com a exemple de la seva tecnologia, per aquells anys, aquest
kart tenia només un pedal que realitzava les funcions d'embragatge, accelerador
i fre, amb tres velocitats cap endavant i tres enrere, amb caixa de canvis
(sense pinyons dentats), diferencial, transmissions, suspensions independents en
la part davantera i pont posterior, etc. Tota una obra d'enginyeria. El 1969
el seu fill Joan Barrabeig va construir un kart amb motor vespa per córrer les
curses que s'organitzaven per la zona i vist el ràpid que eren van haver de
fabricar 7 més, però mai de manera professional, era pura diversió en el seu
temps lliure. Des de llavors generació rere generació
han seguit aquesta passió per la mecànica i el món del motor. Gerard amb 9 anys va començar a competir al campionat de Catalunya i en aquell primer any ja va quedar sots-campió de la categoria Aleví i sots-campió en la copa campions. A partir d'aquí en tots els anys en kàrting no va parar d'aconseguir èxits com són 2 Campionats i 2 sots-campionats d'Espanya, 2 campionats i 2 sots-campionats de Catalunya, 1 Copa Campions, Campió del món Àsia-Pacific, etc...
han seguit aquesta passió per la mecànica i el món del motor. Gerard amb 9 anys va començar a competir al campionat de Catalunya i en aquell primer any ja va quedar sots-campió de la categoria Aleví i sots-campió en la copa campions. A partir d'aquí en tots els anys en kàrting no va parar d'aconseguir èxits com són 2 Campionats i 2 sots-campionats d'Espanya, 2 campionats i 2 sots-campionats de Catalunya, 1 Copa Campions, Campió del món Àsia-Pacific, etc...
El 2011
va ser escollit pel Circuit de Catalunya per formar part del programa "joves
pilot". Amb el seu suport econòmic va poder començar la nova etapa al món dels
formula en el campionat de la Formula Abarth. Va disputar un programa doble de
competició amb el campionat Formula Abarth Italiana on va ser 4art. I Formula
Abarth Europea on va ser 5é. A més va ser el campió de la classificació rookies
de Formula Abarth el que li va permetre el final del 2011 disputar un stage a
la Ferrari Driver Academy amb un Dallara F3, on va ser escollit com a millor
pilot dels participants.
L'any passat Gerard tenia moltes ofertes damunt la taula. La primera seguir a la formula Abarth i anar per lluitar pel títol. Les altres opcions eren ofertes per disputar la Formula 3 italiana o la F3 Open. El problema però, sempre el mateix, el pressupost. No va tenir pretemporada ja que va estar negociant i buscant patrocinadors fins al últim moment. Fins a meitat del mes de Març no es va firmar amb Ghinzani per disputar la F3 italiana com a company d'equip de Robert Visoiu. Barrabeig va debutar a la F3 Italiana a Xest amb un podi i quedant tot el cap de setmana per davant de Visoiu, tot i no haver fet pretemporada. Tot i el bon inici de campionat, Barrabeig i l'equip tenien desavinences en la manera de treballar. La segona prova va ser a Hungaroring amb no massa sort en aquesta prova. Va ser desprès de tornar d'Hongria quan juntament amb el Circuit de Catalunya es va decidir canviar al campionat de F3 Open, pilotant per l'equip Corbetta on ja havien coincidit en els Winter test. Barrabeig va debutar a Spa amb un F308. Recordem que en la F3 Open competeixen els nous F312 conjuntament amb els antics F308. Els F308 tenen una classificació a banda anomenada Copa, on Gerard ha aconseguit 1 victòria, 7 podis i 2 poles en el 2012. Al final del campionat tot i no participar en les 2 primeres curses del campionat, a lluitat pel podi fins la ultima cursa a Montmeló, on malauradament va aparèixer la pluja i un pilot va fer un aquaplaning emportant-se per endavant al Gerard. Tot i això va poder tornar a pista i va acabar al podi. Quarta posició final a la classificació Copa en el campionat 2012.
L'any passat Gerard tenia moltes ofertes damunt la taula. La primera seguir a la formula Abarth i anar per lluitar pel títol. Les altres opcions eren ofertes per disputar la Formula 3 italiana o la F3 Open. El problema però, sempre el mateix, el pressupost. No va tenir pretemporada ja que va estar negociant i buscant patrocinadors fins al últim moment. Fins a meitat del mes de Març no es va firmar amb Ghinzani per disputar la F3 italiana com a company d'equip de Robert Visoiu. Barrabeig va debutar a la F3 Italiana a Xest amb un podi i quedant tot el cap de setmana per davant de Visoiu, tot i no haver fet pretemporada. Tot i el bon inici de campionat, Barrabeig i l'equip tenien desavinences en la manera de treballar. La segona prova va ser a Hungaroring amb no massa sort en aquesta prova. Va ser desprès de tornar d'Hongria quan juntament amb el Circuit de Catalunya es va decidir canviar al campionat de F3 Open, pilotant per l'equip Corbetta on ja havien coincidit en els Winter test. Barrabeig va debutar a Spa amb un F308. Recordem que en la F3 Open competeixen els nous F312 conjuntament amb els antics F308. Els F308 tenen una classificació a banda anomenada Copa, on Gerard ha aconseguit 1 victòria, 7 podis i 2 poles en el 2012. Al final del campionat tot i no participar en les 2 primeres curses del campionat, a lluitat pel podi fins la ultima cursa a Montmeló, on malauradament va aparèixer la pluja i un pilot va fer un aquaplaning emportant-se per endavant al Gerard. Tot i això va poder tornar a pista i va acabar al podi. Quarta posició final a la classificació Copa en el campionat 2012.
Aquest
2013 la intenció és lluitar pel campionat amb el F312, però falten diners per
poder competir. Gerard torna a tenir varies ofertes però li manquen
patrocinadors per poder arribar al pressupost necessari. Es per això que a banda
de continuar cercant sponsors, també hem engegat una campanya de donació popular
a través de la plataforma http://www. projeggt.com/project/ gerardbarrabeig/summary/ . On
si fas la teva donació obtens recompenses exclusives. Podeu col·laborar fent la
vostra donació, és un sistema de pagament segur a través de "Banc Sabadell" sense comissió pel donant. Si no voleu col·laborar económicament, podeu ayudar difonent aquest misatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada